Dova za moje roditelje

Boze! Hamd i sukr pripada Tebi,

Salevat i selam na Tvog miljenika

Muhammeda alejhis-selam
Iskrenog roba i poslanika Tvoga
I na njegovu porodicu a potom
Selam i spas na pravovjerne

Blagoslovi, Allahu, roditelje moje
Podari im najljepse od milosti Svoje
Podari im vjeru, iskrenost u svemu
Budi im Pomagac u svakom trenu
Nadahni me znanjem obaveza prema njima
Poduci me lijepim ophodjenjem prema svima
I daj mi da znanje sprovedem u djelo
Onako kako si Ti zadovoljan sa tim
Ispuni me ljubavlju prema njima
I podaj mi da im odan budem
Ucini mi radoscu poslusnost njima
Vecom od sna pospanog i od pica zednom
Da zelja njihova nad mojom bude
Zadovoljstvo iznad zadovoljstva moga
I da drzim i malu njihovu dobrotu velikom
A svoju dobrotu malom, makar velika bila
Boze!
Utisaj mi glas pred njima
I ucini im prijatnim govor moj
Omeksaj mi srce njeznoscu prema njima
I obrati me u iskrenog druga njihovog.
I na Dan stajanja, o Boze Vjecni
Pohvali i nagradi ih za odgoj moj
Sacuvaj ih od propasti u bezdanu pustom
Kao sto su oni mene u djetinjstvu cuvali
Oprosti mi Boze, sve grijehe moje
Ako sam im ikad zlo nanio od mene
Ili njihovo pravo zanemario
Ucini da to uveca dobra djela njihova
Oprosti im ako su u odgoju mome
Zanemarili nesto ili zaboravili na to
Zivot su tezak zivjeli u siromastvu
Ali su iskreni i odani prema Tebi bili
O, Ti, koji mijenjas zla u mnostvo dobrih djela
Ako su rijecju pogrijesili prema meni
Ili djelom neumjerenim sa mnom
Pravo zanemareno ili obaveza neispunjena
Halaljujem im to i molim Te oprosti i Ti
Pa otkloni od njih zlu posljedicu toga
Namjera im je, znam, najiskrenija bila
A Ti si covjeka slabasnim stvorio
I ne uzmi im za grijeh taj hal prema meni
Bili su zaokupljeni podizanjem mene
Teskocom napora u mome cuvanju
Ustezanje od usta sebi samih
Da bi osigurali i dali boljitak meni
Nikad ne mogu poreci njihovo pravo prema meni
Ispuniti svoje obaveze prema njima
Niti izvrsiti duznost zaduzenja njima
Pa makar zivio i stotinama godina
Boze! Nemoj me smjestiti na Dan suda
Medju ljude koji ne postuju roditelje svoje
U Danu kada ce svakoj dusi biti nadoknadjeno
Nepravde nece biti samo zaslugom ucinjeno
Roditelje moje medju odabranim stavi
I daj mi da se u namazima njih sjetim
U svakom vremenu i u nocima za njih molim
I svakome sahatu dana moga
Boze! Oprosti im uz moju dovu za oprost
Oprosti im mojom odanoscu prema Tebi
Budi zadovoljan sa njima
I ucini miloscu Tvojom da dosegnu
Prebivaliste Dzennetu’l-firdevsa
Ako oprost Tvoj dosegne prvo do njih
Ucini ih posrednicima za mene
A ako oprost Tvoj prvo dosegne mene
Ucini me zagovornikom za oprost njihov
Da budemo sakupljeni u milosti Tvojoj
U Dzennetu – kuci darezljivosti Tvoje
Sa Resulullahom i odabranima
Na mjestu oprosta Tvoga i milosti Tvoje
Jer Ti si Vlasnik tog obilja trajnog
O Najmilosniji od milosnih

Birahmetike ja Erhamerrahimin

Ve sallelahu ala Muhammedin ve ala

Alihi ve sahbihi edzmein

Ve ahiru deavana enil hamdu liLlahi

Rabil alemin.

četvrtak, 3. studenoga 2011.

Dobrocinstva koja se moraju ciniti roditeljima

Dobrocinstvo roditeljima blagodat je koju nam je Allah , dzelle sanuhu ., podario . Od dobrih djela koja covjek mora ciniti roditeljima mozemo navesti slijedjeca :
1- Oslanjati se samo na Allaha ,dzelle sanuhu ., i pojacati vezu s Njim , ciniti Mu ibadet i dovu , te se drzati svega onoga sto On od nas zahtjeva .On ce nas  blagosloviti i pomoci nam da budemo nasim roditeljima poslusni i da im cinimo dobro .
2-Uociti vrijednost dobrocinstva i posljedice neposlusnosti .
3-Moramo uociti sve ono sto za nas cine roditelji . Oni su uzrok naseg postojanja na svijetu , nakon Allaha , dzelle sanuhu ., Oni su se puno mucili i brinuli za nas , stoga , moramo zasluziti njihovu ljubav , naklonost i privrzenost . Oni su nas podizali i odgajali do nase zrelosti . Koliko god de djeca zalagala , oni  nikako nisu u stanju vratiti svo dobro i ljubav roditeljima .Zato , to moramo uvijek imati na umu , i neka to bude podstrek za nasu poslusnost i postovanje prema njima .
4-Covjek se mora svjesno navikivati da svojim roditeljima cini dobro . Uvjek mora o tome voditi racuna , sve dok mu to ne postane navika i vrlina .
5-Svaki covjek , mora nastojati da uskladi odnose izmedju svoje supruge i svojih roditelja . Svakome od njih mora dati pravo koje mu pripada . Kad osnuje porodicu , covjek mora i dalje brinuti o svojim roditeljima : bit u kontaktu s njima , posjecivati ih kako bi osjetili da ih on cijeni i da se mogu na njega osloniti . Od supruge mora zahtjevati da mu u tome pomogne , da za to ima razumjevanja , kako bi on u potpunosti mogao izvrsiti svoju obavezu prema roditeljima , mora je uvjeriti da je on vezan za njih , kako god to ona prihvacala ili ne . Takodjer joj treba dati do znanja da ce i ona biti jednog dana , majka i nece joj biti svejedno kako ce njena djeca postupati prema njoj . Neka se upita da li bi ona prihvatila vrijedjanje njenih roditelja od zena njene brace .
Moramo svi znati da ljubav , razumijevanje i popustanje (za neke greske ) ubrzo daju plodove . Sve je to   vezano za ispunjavanje obaveza i postovanje roditelja .
6-Moramo biti bogobojazni . Ukoliko dodje do rastave braka i supruznici ne zele zivjeti zajedno , svaki od njih ,ora traziti od djece da dobro cine za oba svoja roditelja i ni jedno od njih ne smije huskati djecu protiv drugoga . U tom slucaju djeca postaju neposlusna , a roditelji zrtve . Ovakvih primjera ima bezbroj .
7- Ispravnost oceva . Ocevi su primjer djeci kako da budu ispravni , poslusna i da roditeljima uzvracaju dobrim .
8-Preporuciti i drugima da cine dobro roditeljima . Druge treba ohrabriti i podsticati da svojim roditelkjima budu poslusni i da im cine dobro te ih podjetiti na posljedice ako cine suprotno .
9-I roditelji moraju ciniti svojoj djeci samo dobro , kako bi djecu podsticali da i ona uzvracaju istom mjerom te da cine dovu za njih .
10-Djeca se moraju staviti u polozaj roditelja, kako bi i sama uocila vaznost i neophodnost dobrocinstva i poslusnosti koju moraju pruziti roditeljima . Da li bi djecu usrecilo saznanje da ce ih sutra , kad ostare , osijede i iznemognu , njihova djeca zanemarivati i neljudski prema njima ponasati (kao da ih ne poznaju ) ?
11-Citanje zivotopisa onih koji su ispravno postupali prema roditeljima zasigurno ce potaknuti i podjetiti djecu i da i ona postanu takva .
12-Mozemo zamisliti srecu onih roditelja cija su djeca sebicna i zanemaruju svoje rodiitelje .Covjek koji to osjeti i shvata , ne moze a da ne bude dobar i poslusan prema roditeljima .
Pjesni kaze :
"Kad bi samo djeca osjetila kako je gorak zalogaj 
sto su ga roditelji okusili kad su se od njih rastali .
Majka ne zna kuda sa sobom ,
a otac bone suze brise !!"
Ovo je djelic onoga sto  moramo znati o dobrocinstvu i poslusnosti roditeljima . To si eticke norme koje moraju postovati i faktori koji uticu na dobro i ispravno ponasanje prema roditeljima . Tada cemo biti na pravom putu i dobri Allahovi robovi . U tom slucaju kada se obracamo Allahu , dzelle sanuhu ., On ce se odazvati na nase molbe .A kada od Njega zatrazimo oprost , On ce nam ga dati . Svaka cast takvima , bit ce bogato nagradjeni od Allaha Uzvisenog .
Neka nam poslanici i vjerovjesnici budu uzor u zivotu . Oni  su nam ostavili poucne primjere o dobrocinstvu roditeljima .

Nema komentara:

Objavi komentar