Dova za moje roditelje

Boze! Hamd i sukr pripada Tebi,

Salevat i selam na Tvog miljenika

Muhammeda alejhis-selam
Iskrenog roba i poslanika Tvoga
I na njegovu porodicu a potom
Selam i spas na pravovjerne

Blagoslovi, Allahu, roditelje moje
Podari im najljepse od milosti Svoje
Podari im vjeru, iskrenost u svemu
Budi im Pomagac u svakom trenu
Nadahni me znanjem obaveza prema njima
Poduci me lijepim ophodjenjem prema svima
I daj mi da znanje sprovedem u djelo
Onako kako si Ti zadovoljan sa tim
Ispuni me ljubavlju prema njima
I podaj mi da im odan budem
Ucini mi radoscu poslusnost njima
Vecom od sna pospanog i od pica zednom
Da zelja njihova nad mojom bude
Zadovoljstvo iznad zadovoljstva moga
I da drzim i malu njihovu dobrotu velikom
A svoju dobrotu malom, makar velika bila
Boze!
Utisaj mi glas pred njima
I ucini im prijatnim govor moj
Omeksaj mi srce njeznoscu prema njima
I obrati me u iskrenog druga njihovog.
I na Dan stajanja, o Boze Vjecni
Pohvali i nagradi ih za odgoj moj
Sacuvaj ih od propasti u bezdanu pustom
Kao sto su oni mene u djetinjstvu cuvali
Oprosti mi Boze, sve grijehe moje
Ako sam im ikad zlo nanio od mene
Ili njihovo pravo zanemario
Ucini da to uveca dobra djela njihova
Oprosti im ako su u odgoju mome
Zanemarili nesto ili zaboravili na to
Zivot su tezak zivjeli u siromastvu
Ali su iskreni i odani prema Tebi bili
O, Ti, koji mijenjas zla u mnostvo dobrih djela
Ako su rijecju pogrijesili prema meni
Ili djelom neumjerenim sa mnom
Pravo zanemareno ili obaveza neispunjena
Halaljujem im to i molim Te oprosti i Ti
Pa otkloni od njih zlu posljedicu toga
Namjera im je, znam, najiskrenija bila
A Ti si covjeka slabasnim stvorio
I ne uzmi im za grijeh taj hal prema meni
Bili su zaokupljeni podizanjem mene
Teskocom napora u mome cuvanju
Ustezanje od usta sebi samih
Da bi osigurali i dali boljitak meni
Nikad ne mogu poreci njihovo pravo prema meni
Ispuniti svoje obaveze prema njima
Niti izvrsiti duznost zaduzenja njima
Pa makar zivio i stotinama godina
Boze! Nemoj me smjestiti na Dan suda
Medju ljude koji ne postuju roditelje svoje
U Danu kada ce svakoj dusi biti nadoknadjeno
Nepravde nece biti samo zaslugom ucinjeno
Roditelje moje medju odabranim stavi
I daj mi da se u namazima njih sjetim
U svakom vremenu i u nocima za njih molim
I svakome sahatu dana moga
Boze! Oprosti im uz moju dovu za oprost
Oprosti im mojom odanoscu prema Tebi
Budi zadovoljan sa njima
I ucini miloscu Tvojom da dosegnu
Prebivaliste Dzennetu’l-firdevsa
Ako oprost Tvoj dosegne prvo do njih
Ucini ih posrednicima za mene
A ako oprost Tvoj prvo dosegne mene
Ucini me zagovornikom za oprost njihov
Da budemo sakupljeni u milosti Tvojoj
U Dzennetu – kuci darezljivosti Tvoje
Sa Resulullahom i odabranima
Na mjestu oprosta Tvoga i milosti Tvoje
Jer Ti si Vlasnik tog obilja trajnog
O Najmilosniji od milosnih

Birahmetike ja Erhamerrahimin

Ve sallelahu ala Muhammedin ve ala

Alihi ve sahbihi edzmein

Ve ahiru deavana enil hamdu liLlahi

Rabil alemin.

četvrtak, 3. studenoga 2011.

                                                         Zdrav odnos roditelja i djece gradi zdravo društvo


Djeco! 
U islamu, nema mjesta u iskazivanju nepostovanja prema roditeljima. Postovanje roditelja je sveta i osnovna duznost. Ako djeca ne postuju roditelje oni su se okrenuli od Allahove naredbe. Djeca koja se lose ophode prema roditeljima suceljavaju se sa losim ophodjenjem prema njima, od ostalih clanova drustva. Pogledajmo sta Allah, subhanehu ve te’ala kaze: “ Gospodar tvoj zapovijeda da se samo Njemu klanjate i da roditeljima dobrocinstvo cinite. kad jedno od njih dvoje ili oboje, kod tebe starost dozive, ne reci im ni: "Uh!" - i ne podvikni na njih i obracaj im se rijecima postovanja punim. 

Budi prema njima pazljiv i ponizan i reci: "Gospodaru moj, smiluj im se, oni su mene, kad sam bio dijete, njegovali!" Gospodar vas dobro zna sta je u dusama vasim: ako budete poslusni - pa, Allah ce doista oprostiti onima koji se kaju. “ 

” Mi smo naredili covjeku da bude poslusan roditeljima svojim. Majka ga nosi, a njeno zdravlje trpi i odbija ga u toku dvije godine. Budi zahvalan Meni i roditeljima svojim, Meni ce se svi vratiti. A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatras, onoga o kome nista ne znas, ti ih ne slusaj i prema njima se, na ovome svijetu, velikodusno ponasaj, a slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraca; Meni cete se poslije vratiti i Ja cu vas o onome sto ste radili obavijestiti. “ 

Niko do sada nije uspjeo sracunati svu bol, patnju, muke, duboke osjecaje koje roditelji osjecaju prema svojoj djeci dok ih ne podignu do doba kada ce djeca sama preuzeti brigu o sebi. 
Oni koji postuju svoje roditelje i lijepo se ophode prema njima u cilju sticanja Allahova zadovoljstva, izbjegavanja Njegove kazne su najprosperitetniji ljudi i na dunjaluku i na ahiretu. Oni koji gledaju na svoje roditelje kao na teret i koji ne pokazuju postovanje prema njima u stvari nemaju postovanja prema Allahovom Zakonu i straha od Allaha i njihov iman je slab. Takvi ce imati tezak zivot i na ovom i na onom svijetu. Interesenatno je posmatrati ljude koji tvrde zestoko da su pokorni Allahu dok se odricu postivanja i duznosti prema svojim roditeljima. 

Sve sto vise djeca postuju svoje roditelje sve su blize Allahu, subhanehu ve te’ala. Djeca moraju slusati roditelje i iskazivati im postovanje sto je vise moguce. Takodje, vasi roditelji su duzni dok ste vi djeca da vas nauce onome sta od vas Allah, subhanehu ve te’ala zahtijeva. Imate pravo takodje kod vasih roditelja da vode brigu o vasem fizickom i psihickom razvoju. To im i vi, kao buduci clanovi drustva, ako su oni zaboravili, trebate cesto napominjati. Ali, zauzvrat, vi roditelje morate jako postovati i slusati izuzev ako vam naredjuju neposlusnost Allahu. Nikako roditeljima ne smijete okrenuti ledja zbog toga, samo ih u tome necete poslusati ali nastavljate biti pokorni u drugim stvarima. 

Veoma je tesko opisati jednostavnim rijecima roditelje koji zapuste svoju djecu i ne paze na njihov ispravan odgoj. Za takvo sto ce oni sami sutra ispastati kada im njihova djeca budu donosila plodove tuge i bola. Dakle i roditelji koji ne paze na moral djece su, u istoj mjeri kruti i losi kao i djeca koja ne iskazuju postivanje svojim roditeljima. Najtezi oblik nepravde prema djeci jeste kada roditelji ‘paralizuju’ mozak djece nakon sto su ona bila nasla svoj put do prosperiteta i sretnog zivota. 

Zbog toga, kada se u porodici izgubi ova klauzula uzajamnog izvrsavanja duznosti roditelja i djece, nemojmo se cuditi kakvo ce nam drustvo graditi takve porodice. 

Roditelji! 
Mnogo smo citali u islamu o vasim pravima. Nesumnjivo ih podrzavamo. Ali, da li vam to daje pravo da zaboravite na prava vase djece? Roditelji koji zapuste svoju djecu, bilo u edukativnom smislu ili materijalnom, pruzili su nelegalno ruku iz groba u buducnost jednog drugog vijeka terorisuci jednu cijelu naciju. Svaki neispravan odgoj donosi drustvu neispravnog clana koji ce povecavati procenat propasti toga drustva. Sto veci procenat, drustvo ce biti slabije a za to su odgovorni roditelji. Koliko ste do sada procitali tuznih ispovijesti mladica i djevojaka koji su pali u sake zla a sve vasim zaboravom. Da li ste primijetili da u svakoj toj ispovijesti prst djeteta je bio uperen u roditelja. 

Svi ovi danasnji problemi u drustvu: oboljeli od side, ovisnici o raznim drogama, alkoholicari, kriminalci, nekada su, prije nekoliko decenija, bili samo djeca. Malena djeca koja su trazila njegu majke i ruku jakoga oca da ih povede ka mektebu. Ali… njihovi roditelji su pali na ispitu ne dajuci im nikakvo vjersko obrazovanje niti podrsku kroz zivot i nase danasnje drustvo pati zbog te greske. 

Djeca formiraju najproduktivniji dio drustva nakon svakih trideset - cetrdeset godina. Roditelji koji ignorisu snagu malog djeteta zaboravljaju na dane svoje duboke starosti. Zaboravljeno dijete vam nece pruziti srecu. Zato, u cilju izbjegavanja greski u buducnosti, roditelji su duzni uloziti maksimalan napor u odgoju i zdravom razvoju svoje djece. 

Drustva koja polazu maksimalan napor u ispravnom odrzavanju klauzule medjusobnog odnosa roditelj-dijete uzivaju veliko blagostanje dunjaluka a na Ahiretu ih takodje ceka velika nagrada jer su prakticirali Allahovo naredjenje koje nam je poslao kao uputu i nacinio nam u njemu spas. 


Nema komentara:

Objavi komentar